annevdtop.reismee.nl

Bon Bini na Curaçao!

Afgelopen woensdag om 10.00uur was het dan eindelijk zo ver. We vlogen om die tijd en het Curaçao avontuur was begonnen. De laatste dagen in Nederland waren super. Zaterdag uiteten met de meiden, zondag en maandag familie over de vloer en dinsdagavond uiteten met het gezin. Woensdag om 06.00uur vertrokken we met me ouders, broertjes en Lisa naar Schiphol. Na weinig slaap van de zenuwen, koffer 15 keer in en uit pakken en de stress of ik alles wel goed geregeld had kon ik dan eindelijk vertrekken. Mijn koffer woog precies 23kg, het maximale gewicht, dus ik had het geluk mee. Ik had met Daisy afgesproken in de vertrekhal. Daisy gaat dezelfde minor doen als ik en na de kennismaking dag besloten we om samen te vliegen en we wonen in hetzelfde studentenhuis.

In de vertrekhal namen we gelijk afscheid van onze ouders. Gelukkig komen mijn ouders en broertjes in oktober al gezellig vakantie bij mij vieren op Curaçao. Het afscheid met Lisa was wel zwaar.. ja klote. Waarschijnlijk zien we elkaar een jaar niet. Nu moet ik in alleen

We waren bang dat de overstap naar Curaçao heel groot zou zijn maar gelukkig regende het bij aankomst. Dat was wel weer typisch. We werden opgehaald door een vrouwtje van het huis en afgezet bij het studentenhuis. WAUW, BACK TO BASIC! Ja, de kamers zijn niet zoals op de foto's en er zijn hier aardig wat kakkerlakken te vinden in de keuken. Het land heeft heel erg twee kanten. Er zijn toeristische plekken met mooie stranden, nette huizen en gezelligheid. Als je verder rijdt dan kom je in eens in wijken met veel bouwvallen en zwerf honden. Ondertussen was ik al weer 26 uur wakker omdat het hier 6 uur vroeger is dan in Nederland. Het plan was om lekker naar bed te gaan maar het was zo gezellig met de huisgenoten dat ik toch maar besloot mee te gaan om een drankje te doen bij Mambo Beach. Er is hier heerlijke salsa muziek, iedereen danst en make-up hoef je niet op te doen want dat zweet je er toch weer af. Haha!

Vandaag zijn we lekker naar het strand geweest. Ik heb de hele dag met me snorkelsetje in het water gelegen. Me rug is kats verbrand! Het water is super helder en heeft een heerlijke temperatuur. Er zijn heel veel vissen te zien, als of je in een aquarium zwemt. GEWELDIG! Ik weet nu zeker dat ik mijn duikbrevet hier wil gaan halen.

Morgen hebben we een introductiedag op de universiteit van Curaçao. Daar krijgen we ook te horen waar we stage gaan lopen. Spannend :)

Kaartjes zijn van harte welkom! Ik heb een groot prikbord op mijn kamer hangen :)

Het adres is:

Berg Altena 54
Willemstad
Curaçao

Ayo!

Reacties

Reacties

Ingrid

Leuk Anne! Fijn dat je goed aangekomen bent! Genieten meid! Xxx

Lisa

Jaaaa toch wel de blog! Heb me gelijk aangemeld. Haha ja hoor, bijna weer janken maar ik kon me inhouden.
Phoe zou graag willen zien hoe het was. Kakkerlakken.. Gadver. Ben benieuwd welke stage het morgen blijkt te zijn. Veel plezier straks (oh nee voor jou pas vanavond) met stappen. Dikke kus

Jeannet

Super leuk Anne. Nu kunnen we een beetje over je schouder mee kijken. Moet je het wel volhouden natuurlijk, maar dat komt volgens mij wel goed. Foto's zou ook leuk zijn. Dikke kus

Rianne Demkes

Wouw gaaf hoor. Ik blijf je volgen via deze blok
Erg leuk
Groetjes Rianne

Nikki

Leuk Ann! Ik ben benieuwd welke stage je krijgt!! Lekker genieten daar, die 5 maanden vliegen zo voorbij!! Liefs

danielle boerman

veel plezier op curacau en leuk om je blog telezen.
geniet van die mooie tijd die je tegemoet gaat.
gr uit oudleusen

sanne

Hey Anne, super leuk volhouden dan lezen we allemaal mee! Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!