annevdtop.reismee.nl

Futbòl

De tijd gaat hier te snel! Help, ik zit hier al weer 3 maanden. Straks moet ik weer een winterjas aan, mijn agenda gaan gebruiken en minimaal 4 keer per week aardappelen eten. Natuurlijk zijn er ook wel dingen die ik mis.. ik zou bijvoorbeeld een moord doen voor een warme douche of wat dacht je van een stukje fietsen. Hier kun je echt niet fietsen, ik heb namelijk nog maar één fietspad op het hele eiland gezien. Ik mis ook wel mijn vrienden en familie, gelukkig komen opa, oma, Melvin en Anne Floor en de kids maandag al vakantie vieren hier! Het voetballen miste ik ook wel echt, ja inderdaad miste, want daar heb ik wat op gevonden. Sinds een paar weken speel ik namelijk in een dames team bij voetbalclub SUPT op Curaçao! Het is echt een heel gezellig team, gelukkig praat bijna iedereen Nederlands want mijn Papiaments boekt nog steeds niet veel vooruitgang. En waar je in Nederland baalt dat je uit tegen Berkum moet en de wedstrijd pas om half 5 begint ben je hier blij dat je om half 6 mag voetballen ipv 4uur zodat het nog een beetje koeler is.

Vorige week heb ik een leuke week gehad met Daisy! We hebben op donderdag de Christoffelberg beklommen. Hij is 372 meter hoog. Het was nog best een pittige klim, ik heb daarna wel 3 liter water moeten drinken om mijn vochtgehalte weer een beetje op pijl te krijgen, maar het was de moeite waard. Wauw wat een tof uitzicht heb je vanaf daar. Je kunt vanaf daar echt het hele eiland zien. De volgende dag was er geen tijd voor spierpijn want we hadden een les windsurfen. Dat ging nog verbazingwekkend goed ook.

Oja, Sinterklaas is in het land! Helaas kon ik de intocht niet mee maken omdat ik stage had maar ik ben nu lekker pepernoten aan het eten met 30 graden. Voor de 18 jarige en ouder onder ons, de Sint wordt hier dus wit geverfd..

Afgelopen woensdag ben ik op mijn vrije dag met mijn stage mee geweest een dagje duiken. Ik had nog helemaal niet gedoken na het behalen van mijn Open Water duikbrevet. We hebben twee duiken gemaakt en we zijn wezen snorkelen in de blauwe kamer. Dat is een grot die door het kleine beetje zonlicht en het water blauw kleurt. Bij het duiken kwam ook nog een eagelray langs gezwommen, google it;). Het is echt een heel mooi elegant dier als hij langs zwemt.

Check trouwend de foto's even voor het uitzicht wat ik had op bijna 400 meter hoogte!

Ayo!

Reacties

Reacties

nikki

Jaaaaaaaa daar issie dan! Leukleuk! Ik ben echt benieuwd en zou graag een keer langskomen om te komen kijken. Dus ons idee van volgend jaar, Curaçao en Oeganda, I'm in ghehe. Geniet nog maar lekker ff daar, ookal heb je in mijn ogen nog een lange tijd voor je!! Spreek je snel weer en doe veel dingen die ik niet zou doen :) liefs vanuit Oeganda, en ik wacht met smart nog op je kaartje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!