annevdtop.reismee.nl

Bishita

En daar ging mijn goede voornemen om iedereen goed op te hoogte te houden van mijn leven op CuraƧao. Mijn laatste verhaal is al een aardig tijdje geleden. Er is veel te vertellen dus laat ik mijn samenvatting skills maar gebruiken.

Als eerst natuurlijk het leukste. Mijn ouders en broertjes waren op bezoek! Ik heb bijna de hele week vrij kunnen krijgen van mijn stage dus we hebben veel leuke dingen kunnen doen samen. Het was heel gek om ze op te halen bij het vliegveld. Het meest gekke was nog wel dat ik voor het eerst in mijn leven bruiner was dan mijn moeder, ja inderdaad was. Want na een week had ze me natuurlijk al weer ingehaald.. Grrr. We hebben een dag door CuraƧao getoerd waarbij we het christoffelpark, een natuurpark, bezocht hebben. Daarna zij we langs de mooiste stranden van CuraƧao gereden. Tijn, de held, heeft toen nog even samen met mij van een rots op 10 meter hoogte in het water gesprongen. Het snorkelen ging bij Rik en Tijn in het begin nog wat stroef maar uiteindelijk ging het beter en hebben ze zelfs een introductieduik gemaakt in de zee! We zijn nog een avondje naar Willemstad geweest waar we lekker gegeten hebben, daarna een wandeling langs de gekleurde huisjes en over de pontjesbrug met een veel te grote ijsco. Toen we over de pontjesbrug liepen bedacht ik me dat dat voor mij eigenlijk ook de eerste keer was. Er kwamen wat boten aan dus hij ging ook nog eens open! Haha, als je hier voor 5 maanden zit dan denk je snel 'oh die toeristenspots die komen nog wel'. Toen ik stage had kwamen ze nog even langs op mijn werk! Leuke verassing natuurlijk. We zijn toen met de golfcar even over het resort gereden. De duikschool waar ik werk ligt bij het Santa Barbara Resort, daar heeft de Koninklijke familie ook eens gelogeerd.

We zijn veel uiteten geweest en ik heb de hele week bij ze in het huisje geslapen. Airco en warme douche! Hopi bon, haha! We hebben het Sea Aquarium nog even bezocht. Daar zit een andere locatie van mijn werk dus ik en nog iemand mochten gratis naar binnen. Een collega was net bezig met voeren dus toen konden we gelijk de reuze zeeschildpadden goed zien en even de pijlstaardroggen aaien. We gingen nog kijken of er nog plek was om met de dolfijnen te zwemmen maar dar kon helaas niet meer. Ik heb ze even mij appartement laten zien. Ook mijn oude kamer. Toen hadden me ouders wel door dat CuraƧao wel twee kanten heeft met de mooie toeristen plekken en de wijken waar het wat minder is. Daar waar ik eerst woonde.

Die warmte was vaak nog wel lastig. Me moeder kennende, ze komt thuis van een dagje strand, hup gelijk alles uit de tas, handdoeken uithangen, zwemkleding uitspoelen, nog allemaal andere dingen doen waar wij dus echt niet op zouden komen, ja en dan dus klagen dat het warm is. Ik heb me al aangepast aan de warmte en kom op mijn slakken gangetje de kamer in, tas gooi ik van me af, loop naar de hangmat en ga weer verder chillen. Je lichaam reageert op de warmte en je gaat automatisch langzamer bewegen. ā€˜Psst, dat is de reden waarom je soms iets langer moet wachten tot dat je wordt geholpen in het buitenland als je op vakantie bentā€™.

De week vloog natuurlijk voorbij en de volgende maandag stond ik ze al weer uit te zwaaien op het vliegveld. Het was minder moeilijk afscheidt te nemen als in Nederland. Ze weten nu hoe ik het hier heb en dat ik die 3 maanden nog makkelijk ga volhouden

Laughing

En die maandag begon gelijk het volgende avontuur. Ik mocht mijn Open Water brevet gaan halen! Wauw, 4 dagen lang theorie gehad, oefeningen in het zwembad gedaan en 4 duiken in het open water gemaakt. En, na wat kleine probleempjes met de oortjes, gewoon met vlag en wimpel geslaagd. Ik mag in mijn vrije dagen gratis duiken bij de duikschool waar ik werk. Super gaaf. Ik heb gelijk het boek voor ā€˜advanced open water ' in geslagen. Als ik die cursus gehaald heb mag ik op 30 meter duiken!

Inmiddels ben ik ook bevorderd tot eerste graad automonteur. Mijn nissen sentra liet me even een paar keer in de steek maar Esra en ik wisten natuurlijk precies wat we moesten doen bij een lekke band. Het olie pijl wordt netjes elke week in de gaten gehouden en er is altijd een fles water in de auto voor de radiator. De lekkende olie werd toen wat te veel dus ik heb toch mijn verhuurder maar even moeten bellen die dat even netjes voor me heeft geregeld. Tja dat was wel nadat ik dus stil kwam te staan langs de weg na een werkborrel. Gelukkig hebben mijn collegaā€™s met netjes thuis afgezet.

Vorige week ben ik ook een dagje naar klein CuraƧao geweest met wat collegaā€™s en vriendinnetjes hier. Klein CuraƧao is een onbewoond eilandje naast CuraƧao. Je hebt daar een heel mooi wit zandstrand en helder blauw water. Ga je daar snorkelen dan zie je zeker zeeschildpadden! Je gaat met de catamaran en in principe heb je alleen een handdoek nodig en zonnebrand. Alles is aan boord, ontbijt, lunch en jaja een open bar! Tot zover mijn verkopers praatje wat ik al 2 maanden lang aan het verkopen ben aan hotel gasten terwijl ik er zelf nog niet eens geweest was. Haha. De crew had het wat druk aan boord dus toen hebben wij maar even de bar over genomen. Uiteindelijk gingen we na een uur even kijken en toen lag de crew gewoon te chillen aan boven op het dek! Haha lekker dan.

Wat me hier nog te wachten staat op CuraƧao? Uhhh ik ga nog met dolfijnen duiken. Benieuwt hoe dat eruit ziet? Klik maar even op de link http://vimeo.com/69695256 , verder wil ik niemand jaloers maken.

Volgens mij ben ik zo een aardig eind gekomen met mijn samenvatting. De volgende keer volgt er hopelijk wat sneller een nieuwe update!

Ayo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!